Wie ben ik?

Altijd bezig

Altijd op zoek naar nieuwe uitdagingen. Verslaafd aan koffie. Positief. Oplossingsgericht. Vrouw. Vrouwelijk en vrouwelijk stoer. Sportief. Gezond eten, maar wel balans houden. Bewegen. Ongeduldig. Slordig. Ongeorganiseerd. Alles op het laatste moment. Veel water drinken.  Chocolade niet aan mij geven, gaat absoluut op. Gevoelig. Lief. Ik kan recht voor zijn raap zijn, maar ook verlegen. Kan heel boos en verdrietig zijn maar dat duurt maar even, de vrolijke Irma is zo weer terug. Kan slecht keuzes maken want er zijn zoveel leuke dingen in het leven! Alles tegelijk willen doen. Onafhankelijk zijn is voor mij enorm belangrijk. Kom niet aan mijn kinderen want dan kom je aan mij, dan heb ik klauwen! Motor rijden een absolute passie.

 

Rood

Mijn rode Ducati Monster 797+. Mijn rode lippenstift, zonder ga ik de deur niet uit. Mijn rode koffiemokken en rode mondkapjes. Rood komt altijd terug.  Maar ik houd van kleur in het leven. Alle kleuren van de regenboog. Kleurrijk.

 

Met Milan deelgenomen aan ”De Kluis”

Instagram

In augustus 2014 ben ik begonnen op Social Media. Waarom? Mijn middelste zoon Enzo zei tegen mij: “mam je moet wel een beetje bij blijven. Je kijkt natuurlijk onze video’s op YouTube, maar Instagram is ook een super leuk social media kanaal voor jou. Gewoon doen! En dat deed ik. En ik kreeg er steeds meer plezier in en…… ik zag dat andere mensen mij inspireerden op Instagram. Die mensen ging ik weer volgen en zo werd ik steeds meer bekend met Instagram. En mensen vonden mij en gingen mij volgen. In het eerste jaar waren mijn volgers met name de volgers van Milan en Enzo oftewel ik werd gevolgd omdat ik de moeder ben van Milan en Enzo Knol. Maar langzamerhand kreeg ik zoveel plezier erin om meer van mijzelf te laten zien en niet alleen de “moeder van” te zijn.

En dat resulteerde in 2017 in de eerste samenwerking met een modemerk die ik volgde op Instagram en waar ik ook regelmatig mijn kleding kocht. Omdat ik veel van mijzelf laat zien hoe ik leef en wat ik belangrijk vind in het leven, mijn levensstijl met sporten, gezond eten, motor rijden en mijn positiviteit die altijd terug komt op mijn Social Media kwamen er steeds meer aanbiedingen voor samenwerkingen. En zo begon langzamerhand het balletje te rollen en het idee een eigen bedrijf te beginnen.

Youtube

Ik ben begonnen in februari 2019 als vlogger bij Libelle TV en op 21 juni 2019 ben  ik ook mijn eigen YouTube kanaal genaamd Irma Knol begonnen met een wekelijkse vlog. In januari 2020 heb ik mij volledig gestort op mijn YouTube kanaal samen met mijn Instagram. Ik probeerde zelf mijn video’s te editen, maar al gauw werd mij duidelijk dat dat niet mijn talent is. Milan heeft mij geprobeerd te leren hoe je snel en goed kan editen, maar dat was een verloren zaak. Het lukt mij wel, maar de snelheid kwam er niet in. Wat nu? Oplossing: ik heb inmiddels 2 super leuke editors (Simon en Isa) in dienst. De video/vlog die online komt is helemaal Irma. De edit is van Isa of Simon. De eerste maanden gaf ik per seconde aan wat ik in mijn video wilde hebben en hoe waardoor het mij nog steeds ontzettend veel tijd kostte. Inmiddels weten Isa en Simon hoe ik graag een video er uit wil laten zien. Ook komen ze zelf met ideeën en is de samenwerking helemaal super! Ik maak weekvlogs, Q en A’s, kookvideo’s, reisvideo’s, motor video’s, video’s met een bepaald onderwerp wat mij aanspreekt, kortom er is altijd wel iets wat ik in mijn video deel om mensen te inspireren.

Met Enzo op het filmfestival in Cannes

Ik word vrolijk van mijn werk

Waarom Instagram en Youtube?

Voor mij de 2 leukste social media kanalen. Het inspireert mij en ik vind het super om andere mensen te inspireren met mijn positiviteit en levensstijl. Ik krijg er zoveel voor terug! Lieve en dankbare berichten van volgers/abonnees. Daar doe ik het voor. Ik word er vrolijk van en het is inmiddels mijn passie geworden en hoort het bij mijn dagelijkse leven. Ik sta er mee op en ga ermee naar bed. Dat is tevens mijn valkuil. Ik moet af en toe ook een dag niet met mijn bedrijf bezig zijn (zeggen mensen om mij heen) maar dat lukt mij vooralsnog niet. Ik vind het te leuk! En ik wil zoveel leuke dingen doen via mijn Socials. Het is echt een 24/7 bedrijf geworden want ja, Irma Knol, dat ben ik en dat is mijn bedrijf!

Ik geniet van lekker eten

Ik geniet!

Mijn bedrijf

Sinds Januari 2019 sta ik ingeschreven bij de Kamer van Koophandel en ben ik zelfstandig ondernemer. De naam van mijn bedrijf? Irma Knol. Heel simpel. Dat ben ik. Ik ben mijn bedrijf.

Nu

Inmiddels 54 jaar jong maar ik voel me nog steeds het meisje van toen. Is dat realistisch? Nee, qua uiterlijk niet, maar van binnen voel ik me nog steeds piepjong. Hebben we dat niet allemaal als je ouder wordt? Ik in ieder geval wel en dat bevalt me enorm goed. Ik zit altijd vol met plannen en dromen die soms werkelijkheid worden. Ik ben 30 jaar lang (juridisch) secretaresse geweest met veel plezier. Langer dan 5 jaar werkte ik niet in een bedrijf/advocatenkantoor. Dan verhuisde ik weer, of had ik weer een nieuwe uitdaging nodig.

Mijn doelen

Mijn doel is een passievol leven te leiden en dat lukt! Natuurlijk heb ik ook mijn mindere dagen, maar dat hoort bij het leven. Juist daardoor weet ik mijn leven te waarderen en ben ik dankbaar. Mijn doel voor 2021 is:

1. Mijn boek uitbrengen. De gesprekken met de uitgever zijn in volle gang. Wat voor boek? Dat ga ik nog niet verklappen, maar houd mijn Socials in de gaten en natuurlijk deze website.

2. Mijn koffiemerk uitbrengen. De koffie van Irma, hoe vet is dat! Ik ben er druk mee bezig samen met een koffiebranderij.

3. Mijn sieradenlijn uitbrengen. Samen met een super tof online sieradenmerk ben ik hiermee druk doende, zo spannend!

4. Laten zien dat je op je 54ste ook nog volop aan nieuwe dingen kan beginnen, nog met Social Media bezig kan zijn, met cursussen, een nieuwe loopbaan beginnen, dat ouder worden ook leuk is en geloof me: ik krijg vaak te horen dat het zo knap is wat ik allemaal nog doe. Knap? Nee hoor, echt niet. Iedereen kan het, jij ook! Hoe oud of jong je ook bent. Wat is oud? Je bent nooit te oud om iets te doen als je het graag wilt, behalve als je (lichamelijke) beperking het niet toelaat. Maar dan ga je op zoek naar doelen die wel bij je passen. Altijd in beweging blijven zowel mentaal als fysiek binnen jouw mogelijkheden, dat is wat ik wil uitdragen. En daar is Social Media een goed middel voor om dat te laten zien.

5. Italiaans leren. Ik volg Italiaanse les en mijn doel is om deze zomer een gesprek in het Italiaans aan te gaan met Chicca (zie mijn ambassadeurschap met Vacanze Col Cuore).

6. Verder ga ik natuurlijk volop voor mijn YouTube kanaal en Instagram om mensen te inspireren.